Sud de France

La irresponsabilitat dels polítics i la inconsciència dels nord-catalans.

Sud de France una malmarca

Sud de France una malmarca

Dependre de la falsa regió Languedoc/Roussillon és nefast a Catalunya Nord, com ho és de ser administrat per França.

França nos ho ha deixat  engrunes i Montpeller les vol acabar.

L’apel·lació “Sud de France”, una apel·lació tan estimada pel president Bourquin nos hauria de fer reflexionar.No m’allargaré pas sus del ridícul de l’apel·lació que en el context internacional no defineix res de precís.

Bordeus o Niça és tant al sud de l’Estat francès com ho poden ser Marsella o Montpeller, per tant, gastar els diners del contribuent per a posar endavant una “marque” buida de sentit és un error evident.

No puc creure que el Bourquin sigui seriós quan afirma que a Xina o als Estats Units la denominació “Sud de France” indica precisament la pseudo regió Languedoc/Roussillon, i lament i molt que els nord-catalans no nos haguem pas mobilitzats com ho havíem fet en contra de la Septimanie, però deu fer gràcia a molts de nosaltres ser reconeguts com a catalans i francesos.

Quan “Sud de France” perjudica.

Aquest setembre la unió de consumidors “Que Choisir” evidencia el prejudici que suposa la imposició de l’apel·lació “Sud de France” pels vinyaters nord-catalans. “Que choisir” posa de manifest que tots els vins francesos porten pesticidis, un problema de salud pública degut al fet que els vinyaters francesos utilitzen 600 per cent més de pesticidis que la resta dels vinyaters europeus.

Quina llàstima, els vinyaters nord-catalans no s’ho mereixien pas, des de fa segles conreaven la vinya de manera diferent als seus veïns occitans, i ara tots a la mateixa saca.

Sud de France“, aquest darrer invent de la imposada regió Languedoc/Roussillon ha enredat tot el teixit econòmic nord-català explicant que una etiqueta comuna a occitans i catalans, una imatge que nos treu la identitat del passat per a imposar la identitat considerada com a universal, seria la millor manera de salvar-nos tots.

Montpeller hi ha invertit molts diners públics.
Resultat els nostre vins enlloc de ser promocionats com a vins catalans, apel·lació amb molt prestigi arreu del món, denominació que donaria una imatge real i clara, són al mercat com a “Sud de France“, imatge poc clara però sobretot negativa.

Aconsellem la lectura d’un article del Thierry Guiter “Beguda de la Terra” sobre la història dels vins nord-catalans, article publicat a la revista d’Aire Nou de Bao 2013 pàgines 12/19.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s